Penso que l'experiència de crear la nostre tecnoautobiografia ha estat molt positiva. D'una banda hem après realment què és la tecnologia, concepte que va més enllà del que nosaltres acostumem a pensar. I aquest aprenentatge, aquest coneixement que hem adquirit l'hem relacionat amb les nostres vides. Al principi quan no tenia una visió tant àmplia de la tecnologia em costava pensar en com seria la meva tecnoautobiografia, ara penso que aquesta experiència m'ha ajudat realment a saber com la tecnologia ha influït en la meva vida. Espero que us agradi el vídeo i que em pogueu conèixer una miqueta més. Mireia
martes, 27 de octubre de 2009
martes, 20 de octubre de 2009
Societat de la informació, construcció d'un model que no deixi fora a ningú.
Al pensar en el model de societat de la informació que volem aconseguir el primer que em passa pel cap que penso que és el més important és que hauriem de crear un model que siguès accessible per a tothom.
La societat de la informació actual és com tot, té avantatges i desavantatges. Al parlar dels aspectes positius podem dir que un dels més importants és la inmediatesa de la informació, tenim accès a la informació sobre fets que passen a l'altre punta del món amb una rapidesa sorprenent. Podriem dir que hi ha hagut una globalització de la informació, que pot ser entesa de manera positiva ja que tenim coneixement de tot el que passa a la resta del planeta i d'aquesta manera en tenim una visió global i uns coneixements més acurats. Un altre aspecte positiu de la revolució de les TIC és l'aplicació que tenen en certs contextos i situacions com pot ser en l'ajut a persones amb discapacitats específiques, la possibilitat de comunicació de presos i la integració de col·lectius de persones grans.
Tot això estaria molt bé si tots poguessim tenir-hi accès i se'n fes un bon ús. Però no ens enganyem, per estar-hi integrat fa falta tenir certes competències tecnològiques a més de recursos per a poder-hi accedir, i no sempre que s'hi té accès se'n fa un ús adequat.
Per tant el que penso que hauriem de fer i que està a les nostres mans com a futurs educadors socials és fer un bon ús de les tic i utilitzar-les sempre que sigui possible en el nostre marc d'acció, i d'altre banda intentar facilitar-ne l'accès a tothom ja sigui buscant maneres de proporcionar recursos a qui els necessita, ja sigui buscant solucions a la manca de competències tecnologiques que en limíten l'accès. I així intentar anar construint un model en el qual tothom hi estigui integrat.
Mireia
La societat de la informació actual és com tot, té avantatges i desavantatges. Al parlar dels aspectes positius podem dir que un dels més importants és la inmediatesa de la informació, tenim accès a la informació sobre fets que passen a l'altre punta del món amb una rapidesa sorprenent. Podriem dir que hi ha hagut una globalització de la informació, que pot ser entesa de manera positiva ja que tenim coneixement de tot el que passa a la resta del planeta i d'aquesta manera en tenim una visió global i uns coneixements més acurats. Un altre aspecte positiu de la revolució de les TIC és l'aplicació que tenen en certs contextos i situacions com pot ser en l'ajut a persones amb discapacitats específiques, la possibilitat de comunicació de presos i la integració de col·lectius de persones grans.
Tot això estaria molt bé si tots poguessim tenir-hi accès i se'n fes un bon ús. Però no ens enganyem, per estar-hi integrat fa falta tenir certes competències tecnològiques a més de recursos per a poder-hi accedir, i no sempre que s'hi té accès se'n fa un ús adequat.
Per tant el que penso que hauriem de fer i que està a les nostres mans com a futurs educadors socials és fer un bon ús de les tic i utilitzar-les sempre que sigui possible en el nostre marc d'acció, i d'altre banda intentar facilitar-ne l'accès a tothom ja sigui buscant maneres de proporcionar recursos a qui els necessita, ja sigui buscant solucions a la manca de competències tecnologiques que en limíten l'accès. I així intentar anar construint un model en el qual tothom hi estigui integrat.
Mireia
martes, 29 de septiembre de 2009
Natius o inmigrants digitals?
En el meu cas la resposta és clara: inmigrant digital sense cap dubte.
No m'agraden les noves tecnologies, en alguns casos penso que poden facilitar la vida, com per exemple als discapacitats, però també penso que fan que ens compliquem més la vida, que creem necessitats noves que en realitat no tenim. Les tecnologies ens han fet evolucionar moltissim en molt poc temps, i amb això han fet que lògicament canvii el nostre estil de vida. Penso que les noves tecnologies han fet que les relacions humanes es tornin més fredes, anem substituint el quedar amb els amics i coneguts per parlar tranquil·lament de les nostres vides per parlar per telèfon, per messenger o fins i tot a travès de comentaris al facebook o al fotolog. Ens posem al dia de les nostres vides a travès d'una simple pantalla, penjant quatre fotografies i escribint quatre linies sense intercanviar res més que això.
Pel que fa al meu cas nomès parlo per messenger amb amics i amigues que viuen lluny, fins i tot fora del país, i que per tant seria dificil de contactar-hi si no fos pel messenger, tinc facebook perque me'l van fer els meus amics perque tots ells en tenien i gairebé no l'utilitzo. Ara escric en aquest blog no per iniciativa pròpia sinò més aviat per obligació. La televisió tampoc m'agrada, quasi no la miro mai, només per saber que passa al món i si fan algun documental interessant.
En general penso que si fessim un bon ús de les noves tecnologies podrien ser positives.
En aquesta assignatura hauré de fer un esforç important perque reconec que he d'aprendre moltes coses i he d'adquirir habilitat i pràctica, però hi posaré dedicació compromís i ganes ja que penso que puc aprendre coses noves sobre les tecnologies i les seves aplicacions que podrien fer que aquesta opinió tant radical que tinc respecte les noves tecnologies canviés.
No m'agraden les noves tecnologies, en alguns casos penso que poden facilitar la vida, com per exemple als discapacitats, però també penso que fan que ens compliquem més la vida, que creem necessitats noves que en realitat no tenim. Les tecnologies ens han fet evolucionar moltissim en molt poc temps, i amb això han fet que lògicament canvii el nostre estil de vida. Penso que les noves tecnologies han fet que les relacions humanes es tornin més fredes, anem substituint el quedar amb els amics i coneguts per parlar tranquil·lament de les nostres vides per parlar per telèfon, per messenger o fins i tot a travès de comentaris al facebook o al fotolog. Ens posem al dia de les nostres vides a travès d'una simple pantalla, penjant quatre fotografies i escribint quatre linies sense intercanviar res més que això.
Pel que fa al meu cas nomès parlo per messenger amb amics i amigues que viuen lluny, fins i tot fora del país, i que per tant seria dificil de contactar-hi si no fos pel messenger, tinc facebook perque me'l van fer els meus amics perque tots ells en tenien i gairebé no l'utilitzo. Ara escric en aquest blog no per iniciativa pròpia sinò més aviat per obligació. La televisió tampoc m'agrada, quasi no la miro mai, només per saber que passa al món i si fan algun documental interessant.
En general penso que si fessim un bon ús de les noves tecnologies podrien ser positives.
En aquesta assignatura hauré de fer un esforç important perque reconec que he d'aprendre moltes coses i he d'adquirir habilitat i pràctica, però hi posaré dedicació compromís i ganes ja que penso que puc aprendre coses noves sobre les tecnologies i les seves aplicacions que podrien fer que aquesta opinió tant radical que tinc respecte les noves tecnologies canviés.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)